

Kennissessie Bouw! en NT2
- Tijdens deze themabijeenkomst verdiep je je kennis over de leesontwikkeling van leerlingen die een NT2-achtergrond hebben
- Gastspreker Ferdau Terpstra bespreekt de ontwikkeling die leerlingen met een NT2-achtergrond op leesgebied doormaken
- Deze training is inbegrepen bij de schoolbrede licentie. Gebruik het kenmerk zoals hieronder beschreven*
Tijdens deze kennissessie verdiep je je kennis over de leesontwikkeling van leerlingen die een NT2-achtergrond hebben. Gastspreker Ferdau Terpstra werkt als senior adviseur bij Cedin, zorg & onderwijs. Ze begeleidt teams en individuele leerkrachten bij het vormgeven van effectief onderwijs aan NT2-leerlingen. Daarnaast is ze als docent betrokken bij de opleiding Docent NT2 van hogeschool Windesheim. Vervolgens leer je hoe je als onderwijsprofessional deze leerlingen goed kunt ondersteunen en welke rol Bouw! hierbij kan spelen.
Leerdoelen
Na het volgen van de kennissessie:
- weet de deelnemer hoe een NT2-achtergrond en leesproblemen elkaar kunnen versterken/beïnvloeden
- weet de deelnemer hoe de leesondersteuning voor kinderen met een NT2-achtergrond het beste kan worden vormgegeven
- kan de deelnemer de ondersteuningsbehoefte van kinderen met een NT2-achtergrond met betrekking tot het leren lezen formuleren
- weet de deelnemer welke aanpassingen er in de begeleiding van Bouw! gedaan kunnen worden bij een leerling met een NT2-achtergrond
Doelgroep
De kennissessie is bedoeld voor intern begeleiders, zorgcoördinatoren, leerkrachten en andere onderwijsprofessionals die betrokken zijn bij de ondersteuning van leerlingen met een NT2-achtergrond.
Voor deze training is de nodige kennis van Bouw! vereist. Om het maximale uit deze cursus te halen is ons advies dat de deelnemer een half jaar werkervaring heeft met Bouw! en de Bouw! Vaardigheidstraining heeft gevolgd.
Studiebelasting
1,5 uur
Kosten
€ 95,00 per persoon, inclusief cursusmateriaal*
Over de spreker
Gastspreker Ferdau Terpstra werkt als senior adviseur bij Cedin, zorg & onderwijs. Ze begeleidt teams en individuele leerkrachten bij het vormgeven van effectief onderwijs aan NT2-leerlingen. Daarnaast is ze als docent betrokken bij de opleiding Docent NT2 van hogeschool Windesheim.